1  

這標題好像小學生老師給的作文題目, 是的~這種題目對成人而言, 真的是一個很難的題目!

當媽到了這個點時, 如果再沒有第二胎, 往往腦袋又開始東想西想的, 最近我很想找到一個東西, 就是~ 夢想 A dream to catch, A dream to follow

我自己預估活到60歲, 現在已過了一半, 這幾天不知道為什麼像老人般的開始回顧我的人生, 然後赫然發現我這兩年來忙得只有小孩, 我自己在哪裡?開始茫然, 有點不知所措, 而好渴望我能有一個夢想, 去追尋

看到李安的故事, 看著日劇最常講的 “夢想”, 我想了又想, 有夢想的階段應該就是在大學吧!每天做著project, 希望畢業後能當個成功的工業設計師, 但是這一切就隨著時間改變, 我開始羨慕那些能真正不怕苦, 追尋自己夢想的人們!當我羨慕時, 我發現我不知道我的夢想是什麼~這讓我好沮喪, 讓我覺得人生會不會就這樣白活一場

雖然說有可愛的小王子, 有體貼的老公, 但是還是想要人生中有點 “自己的夢想” 什麼的, 我~好難搞!

看看人家可以寫寫小孩的生活出書演講, 可以做媽媽包, 開教室, 等等等等......我不知道, 當我死前回顧的, 是不是只有小孩和老公?這樣, 我 myself, 在哪呢?

當我在沮喪時, 收到英文老師的信, 看著她一字字的言語, 好溫暖, 最後她寫一句, you must have hope also in everything for without hope, it is not good. 我覺得她真是上帝派來的天使, 非常懂我的心

我不會放棄尋找我的夢想, 當了媽, 還是要追夢! 加油!

 

獻上一首Abba的~ I have a dream

I have a dream, a song to sing 
To help me cope with anything 
If you see the wonder of a fairy tale 
You can take the future even if you fail 
I believe in angels 
Something good in everything I see 
I believe in angels 
When I know the time is right for me 
I'll cross the stream - I have a dream 

I have a dream, a fantasy 
To help me through reality 
And my destination makes it worth the while 
Pushing through the darkness still another mile 
I believe in angels 
Something good in everything I see 
I believe in angels 
When I know the time is right for me 
I'll cross the stream - I have a dream 
I'll cross the stream - I have a dream 

I have a dream, a song to sing 
To help me cope with anything 
If you see the wonder of a fairy tale 
You can take the future even if you fail 
I believe in angels 
Something good in everything I see 
I believe in angels 
When I know the time is right for me 
I'll cross the stream - I have a dream

arrow
arrow
    全站熱搜

    Miss Cat 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()